Font Size

Czcionka
alexjones.pl Inne Zdrowe tłuszcze – gdzie szukać?
Kategoria: Inne   Wtorek, 20 sierpień 2019 06:27 Napisał

Zdrowe tłuszcze – gdzie szukać?

Chcesz zrzucić parę kilogramów, więc pierwsza Twoja myśl – trzeba ograniczyć tłuszcze do minimum. Zamierzasz zadbać o zdrową dietę – odstawiasz wszystko, co „tłuste”. Przezornie chcesz uniknąć problemów z układem krążenia, mięśniem sercowym, czy miażdżycą – nie jesz produktów zawierających tłuszcze. Jeśli myślisz, że postępujesz właściwie, jesteś w wielkim błędzie! Wiedz, że istnieją tłuszcze zdrowe, które są jak najbardziej pożądane dla właściwego funkcjonowania Twego organizmu oraz utrzymania talii osy.

Konieczne rozgraniczenie

Nie możemy ulegać stereotypowemu myśleniu, wierząc w to, że wszystko, co zalicza się do tłuszczów stanowi składnik szkodliwy. W zasadzie, gdyby tak chcieć zestawić pozytywne i negatywne tłuszcze, czy jak kto woli- zdrowe i niezdrowe, produktów zaliczanych do tych pierwszych jest zdecydowanie więcej. Są to pokarmy, jakie posiadają dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym linolenowego i linolowego. Jest w nich również sporo witamin takich jak K, E, D czy A. Dzięki odpowiedniej dawce dobrego i wartościowego tłuszczu, mamy możliwość codziennie funkcjonować, realizować standardowe obowiązki wymagające aktywności ruchowej i pokładów energii. Przy spożywaniu tłuszczów bardzo istotny jest między innymi nasz tryb życia. Ci, którzy są w ciągłym ruchu, na pewno nie muszą obawiać się o zły wpływ tłuszczów, a wręcz odwrotnie. Ci zaś, którzy ograniczają się do siedzenia przed komputerem, czy leżenia na kanapie, faktycznie mogą spodziewać się gorszej przemiany materii, a w konsekwencji magazynowania tkanki tłuszczowej.

Nie tylko w pokarmach

Pierwsze skojarzenie na hasło zdrowe tłuszcze to ryby. W typowo morskich gatunkach takich jak łosoś, makrela, czy tuńczyk jest olbrzymia ilość zdrowych tłuszczów w postaci przede wszystkim kwasów omega-3, które przyczyniają się do ograniczenia zagrożenia związanego z rozwojem rozmaitych dolegliwości sercowo-naczyniowych. Mają one również działanie przeciwzapalne oraz przyczyniają się do poprawy pracy systemu nerwowego. Redukują poziom stężenia trójglicerydów we krwi i zmniejszają ryzyko zachorowania na depresję. Podobnie odżywcze jest awokado, które nie ma za dużo kalorii, jak na tak bogaty w tłuszcz artykuł spożywczy, za to zawiera mnóstwo fosforu, żelaza, witaminy E, potasu. Do codziennego jadłospisu warto też dodać nasiona- od ziaren sezamu, po pestki dyni i słonecznika. Wiele dobrego można uzyskać także za sprawą wszelkiego typu orzechów – laskowe, włoskie, migdały – na jakie tylko mamy ochotę i które preferujemy. Jeśli jednak żadne z powyższych produktów nie przypadają nam do gustu, nie oznacza wcale, że ze zdrowych tłuszczy musimy rezygnować. Wystarczy sięgnąć po sprawdzone suplementy diety typu certyfikowane wyroby marki Swanson zawierające między innymi olej z wątroby rekina, olej z nasion wiesiołka, olej z witaminą E, olej z ogórecznika, czy wiele innych.

- artykuł zewnętrzny


Polub nas na facebooku

Oceń ten artykuł
(0 głosów)



Ostatnio zmieniany Wtorek, 20 sierpień 2019 10:33
alexjones.pl Inne Zdrowe tłuszcze – gdzie szukać?