Wydrukuj tę stronę
Kategoria: Inne   Wtorek, 20 sierpień 2019 07:34 Napisał

Jak wybrać odpowiedni probiotyk?

Wchodząc do pierwszej lepszej apteki, na półkach dostrzec można mnóstwo rozmaitych rodzajów produktów zaliczanych do kategorii tak zwanych probiotyków. Z tym określeniem stykamy się również w mediach – programach śniadaniowych, kolorowych czasopismach, czy spotach reklamowych. Nie brak także informacji o preparatach probiotycznych na etykietach produktów spożywczych z grupy „eco żywności”. Czym zatem są tego rodzaju składniki i na czym opiera się ich nieoceniona rola w organizmie?

Prawie 500 gatunków szczepów bakterii

Statystyczny Kowalski ma w jelitach niemal pół tysiąca odmian bakterii różnego pochodzenia i typu, które budują mikroflorę systemu pokarmowego człowieka. Dzięki nim realne jest zwalczanie szkodliwych drobnoustrojów, tworzenie bariery ochronnej i odporności, zmaganie się z czynnikami chorobowymi oraz eliminowanie infekcji. Tytułowe probiotyki z kolei to żywe bakterie, a także drożdże, jakie korzystnie działają na jelita i żołądek, pełniąc funkcję ochronną. Zapobiegają wyczerpującym organizm biegunkom i wymiotom, nie dopuszczają do powstania zakażenia przewodu pokarmowego. By jednak faktycznie stanowiły swego rodzaju tarczę obronną, musi być ich właściwa ilość, dlatego bardzo ważna jest odpowiednia suplementacja wdrażana w rozsądnej dawce – albo w postaci naturalnych probiotyków, albo jako wysokiej jakości preparaty, które dostępne są w rekomendowanych sklepach typu sklepswanson.pl.

Łatwo dostępne

Probiotyki znanych marek takich jak Swanson, czy NOW Foods stanowią wygodne w zażywaniu produkty suplementowe, które mają dobrze dobrany skład oraz zalecenia dotyczące dawkowania zawarte na etykiecie, więc nie ma problemu z regularnym, a przy tym komfortowym dostarczaniem organizmowi wartościowych składników. Poza wersją kapsułkową natomiast, probiotyki dobrze jest uzupełniać w diecie w sposób naturalny, poprzez odpowiednio dobraną żywność taką jak kefir, jogurt, maślanka, sery, kiszonki. O ile mają one odżywczy skład, mogą zdziałać w naszej mikroflorze jelitowej mnóstwo dobrego. Zapewniają równowagę zasadowo-kwasową, chronią przed rozwojem raka za sprawą wytwarzania izotiocyjaniny, regulują ciśnienie, odchudzają, zwiększają tempo przemiany materii, wspomagają przywrócenie właściwej kondycji po nadużyciu napojów procentowych, podnoszą odporność, oczyszczają.

Czym się kierować?

Kiedy zdecydujesz się uzupełnić swą dietę w probiotyki, zacznij od odpowiedniego dawkowania. W przypadku sięgania po naturalne produkty, a więc włączania probiotyków w postaci artykułów żywnościowych, warto zapytać o radę lekarza. Przy zażywaniu probiotyków w formie suplementów, koniecznie należy trzymać się informacji zawartych obowiązkowo przez producenta na opakowaniu konkretnego wyrobu probiotycznego. Dla własnego bezpieczeństwa i gwarancji, że wiemy, co przyjmujemy, zaleca się wybór wyłącznie sprawdzonych preparatów takich jak chociażby certyfikowane suplementy z wcześniej już wspomnianej strony sklepswanson.pl. Istotnym czynnikiem selekcji probiotyków jest też przyjrzenie się bliżej ich zawartości, a mianowicie – sprawdźmy, z jakiego szczepu są bakterie znajdujące się w określonym produkcie. Generalnie, za optymalną dawkę uznaje się między 3 a 20 miliardów kolonii bakteryjnych przyswajanych przez ludzki organizm na dobę. Wówczas probiotyki wykazują działania profilaktyczne i lecznicze.

- artykuł zewnętrzny


Polub nas na facebooku

Oceń ten artykuł
(0 głosów)



Artykuły powiązane