Font Size

Czcionka
alexjones.pl Informacje z Polski Gospodarka polska Tusk był hojny dla Agory. Za wydrukowanie 1 artykułu w "Wyborczej" dostawali od rządu 120 tys. zł! Nie dziwne, że teraz tak głośno wyją...
Kategoria: Gospodarka polska   Niedziela, 02 październik 2016 10:54 Autor: admin

Tusk był hojny dla Agory. Za wydrukowanie 1 artykułu w "Wyborczej" dostawali od rządu 120 tys. zł! Nie dziwne, że teraz tak głośno wyją...

Tusk był hojny dla Agory. Za wydrukowanie 1 artykułu w "Wyborczej" dostawali od rządu 120 tys. zł! Nie dziwne, że teraz tak głośno wyją... foto: Artur Andrzej/Wikimedia Commons/CC

Dlaczego środowisko „Gazety Wyborczej” tak bardzo szanowało poprzednią ekipę rządową, a obecnej wręcz nienawidzi? Poza oczywistymi kwestiami światopoglądowymi, istotne mogą się okazać także kwestie finansowe. W czasach rządów PO-PSL podpisywane były bowiem umowy, zgodnie z którymi Agora dostawała niemal 120 tys. zł za opublikowanie na łamach „Gazety Wyborczej” tekstu zleconego przez ministerstwo. Po zmianie władzy strumyczek z kasą zaczął usychać, co zapewne wpłynęło na jej sytuację ekonomiczną.

Jeśli przyjrzymy się rejestrowi umów zawartych przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w 2013 roku, to znajdziemy tam pozycję numer 85 – „Usługi publikacji artykułu dotyczącego cyfryzacji telewizji naziemnej w dzienniku ogólnopolskim”. Umowa została zawarta ze spółka Agora, która wydaje „Gazetę Wyborczą”. Koszt? – 119 223,92 zł!

W kontekście powyższego warto również wspomnieć o treści odpowiedzi na interpelację poselską posła Kukiz’15 Andrzeja Maciejewskiego, który w grudniu ub.r. skierował zapytanie do Ministra Skarbu Państwa, dotyczące wydatków na reklamę Spółek Skarbu Państwa w latach 2007-2015. W odpowiedzi ministerstwo wykazało, iż we wspomnianym okresie wydatki na reklamę poniosło 148 spółek nadzorowanych przez Ministra Skarbu Państwa na łączną kwotę 356,6 mln zł. Spółka Agora należała do jednego z największych reklamobiorców spółek Skarbu Państwa w okresie rządów PO-PSL. W latach 2007-2015 otrzymała łącznie aż 17 mln 128 tys. zł!

Przejęcie władzy przez PiS mogło oznaczać dla Agory tylko jedno. Strumyk kasy związany z opłatami za reklamy i ogłoszenia zlecane przez rząd, ministerstwa i spółki Skarbu Państwa został w końcu zakręcony. Nie powinna nas zatem dziwić antyrządowa nagonka z ulicy Czerskiej, gdzie mieści się siedziba wydawcy „Gazety Wyborczej”.

Na podstawie: mc.gov.pl, Express.olsztyn.pl
Źródło: Niewygodne.info.pl


Polub nas na facebooku

Oceń ten artykuł
(13 głosów)



Jeśli chcesz skomentować, ale nie używasz portali społecznościowych, możesz użyć naszego niezależnego systemu komentarzy.
Żeby to było możliwe, należy musisz mieć w naszym portalu zarejestrowane i aktywowane konto użytkownika, a także musisz być zalogowany. Rejestracja trwa chwilę i jest bezpłatna.
Rejestracja w portalu
Logowanie
Ostatnio zmieniany Niedziela, 02 październik 2016 13:07
alexjones.pl Informacje z Polski Gospodarka polska Tusk był hojny dla Agory. Za wydrukowanie 1 artykułu w "Wyborczej" dostawali od rządu 120 tys. zł! Nie dziwne, że teraz tak głośno wyją...