Font Size

Czcionka
alexjones.pl Informacje z Polski Publicystyka Axel Springer instruuje polskich dziennikarzy
Kategoria: Publicystyka   Sobota, 18 marzec 2017 12:37 Autor: admin

Axel Springer instruuje polskich dziennikarzy

Szef wydawnictwa Ringier Axel Springer Media AG napisał list do polskich dziennikarzy, w którym wyraża radość z powodu ponownego wyboru Donalda Tuska na stanowisko przewodniczącego Rady Europejskiej. Mark Dekan poinstruował jednocześnie pracowników należących do niego mediów, aby w swojej pracy kierowali się między innymi poparciem dla „zjednoczonej Europy”.

W liście ujawnionym przez telewizję publiczną możemy przeczytać, że prezes Ringier Axel Springer Media AG napisał w liście do swoich polskich pracowników, iż zwycięstwo Donalda Tuska w wyborach na przewodniczącego Rady Europejskiej nie jest jedynie jego osobistą wygraną, ale przede wszystkim triumfem 80 proc. polskiego społeczeństwa popierającego integrację z Unią Europejską. Przegranymi są natomiast prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński oraz „dobra reputacja Polski jako rzetelnego partnera w UE”.

Mark Dekan w swoim piśmie wylicza wnioski, jakie wyciągnął z zamieszania wokół wyboru szefa RE. Jego zdaniem to właśnie Kaczyński był głównym orędownikiem reelekcji Tuska, ponieważ „ideologia i prymitywne manipulacje przegrały z wartościami i rozsądkiem”, za to sama UE nauczyła się, iż „o jedność nie warto zabiegać za wszelką cenę”, bo prezes PiS nie mógł liczyć nawet na swoich sojuszników z Grupy Wyszehradzkiej. Dekan uważa więc, że dzięki temu nastąpi przyspieszenie w budowie Unii wielu prędkości.

Prezes Axel Springera twierdzi, że tym samym obecnie do gry muszą wejść media, takie jak te należące do niemiecko-szwajcarskiego koncernu. Dekan instruuje więc polskich dziennikarzy, iż powinni oni bronić „wolności, rządów prawa, demokracji i ZJEDNOCZONEJ EUROPY” (pisownia oryginalna – przyp.red.), ponieważ większość czytelników mediów należących do spółki popiera integrację Polski z UE, stąd powinni oni być poinstruowani w sprawie obrony dorobku integracji z Unią.

Jednocześnie swój list do „dziennikarzy i opinii publicznej Niemiec” wystosowali przedstawiciele Towarzystwa Dziennikarskiego, którego liderami są Seweryn Blumsztajn, Krzysztof Bobiński i Jan Ordyński. W swoim piśmie skrytykowali oni polityków rządzącego PiS i sprzyjających mu mediów, którzy mają uprawiać obecnie antyniemiecką propagandę przypominającą ataki na Niemcy z czasów komunistycznych. Jednocześnie wspomniani dziennikarze wyrazili podziw dla demokratycznych standardów państwa niemieckiego.

Axel Springer ma swoje wydawnictwa w prawie 30 krajach. W Polsce należą do niego m.in. dziennik „Fakt”, tygodnik „Newsweek Polska”, polska edycja miesięcznika ekonomicznego „Forbes” oraz portal internetowy Onet.pl. Za naszą zachodnią granicą do koncernu należy m.in. opiniotwórcza gazeta codzienna „Die Welt”.

Na podstawie: wirtualnemedia.pl, dziennik.pl

 

Źródło: AUTONOM.PL


Polub nas na facebooku

Oceń ten artykuł
(7 głosów)



Ostatnio zmieniany Poniedziałek, 20 marzec 2017 17:51
alexjones.pl Informacje z Polski Publicystyka Axel Springer instruuje polskich dziennikarzy