Font Size

Czcionka
alexjones.pl Informacje ze świata Polityka na świecie "Rosyjska ingerencja w amerykańskie wybory" - wywiad USA przedstawia raport
Kategoria: Polityka na świecie   Niedziela, 08 styczeń 2017 09:11 Autor: admin

"Rosyjska ingerencja w amerykańskie wybory" - wywiad USA przedstawia raport

Wywiad USA poświęcił agencji Sputnik i kanałowi telewizyjnemu RT prawie połowę raportu na temat „rosyjskiej ingerencji” w wybory prezydenckie, który został opublikowany w piątek.

Załącznik o nazwie „Kremlowska telewizja stara się wpłynąć na politykę i rozszerzyć niezadowolenie w USA” zajmuje 6 z 14 stron raportu. Jego treść przedstawia badania Open Source Center przy Biurze Dyrektora Wywiadu Narodowego prowadzone od 2012 roku, do których zostały wniesione drobne poprawki w związku z wyborami 2016 roku.

„Rosyjska maszyna propagandowa, złożona z aparatu lokalnych mediów zorientowanych na globalne audytorium medialne, takich jak RT i Sputnik, a także sieć prorządowych trolli — sprzyjała kampanii wpływania (na wybory — red.)” — głosi raport. Wspomina się w nim także, że „RT zapewnia strategiczną komunikację rosyjskiemu rządowi”.

„RT i Sputnik to jedne z finansowanych przez rząd mediów, które produkują prokremlowskie treści internetowe i telewizyjne w różnych językach dla międzynarodowego audytorium, bez przerwy przedstawiając wybranego prezydenta Donalda Trumpa jako ofiarę zakłamanego przedstawienia w tradycyjnych mediach USA, które, zgodnie z ich (RT i Sputnika — red.) oświadczeniami, były w rękach skorumpowanego aparatu politycznego” — czytamy w raporcie. „Krytyka RT dotycząca wyborów w USA to jeszcze jeden z aspektów szerokiej antyamerykańskiej kampanii informacyjnej, możliwe, że nakierowanej na podważenie zaufania widzów do demokratycznych procedur w USA, a także podważenie krytyki USA pod adresem systemu politycznego w Rosji” — głosi raport.

Obszerna część sprawozdania dotyczy redaktor naczelnej agencji Sputnik i kanału RT Margarity Simonian oraz jej wypowiedzi, dołączono też kilka ilustracji, m.in. karykaturę, na której Simonian przestępuje przez Biały Dom. Wywiad USA ze szczegółami opisał szereg programów RT, zaczynając od 2012 roku, m.in. temat Syrii, masowe szpiegowanie obywateli USA, wydobycie ropy naftowej metodą szczelinowania. „Kierownictwo RT przyznało się, że jego misją jest rozszerzenie audytorium w USA i poddanie go wpływom informacji Kremla” — czytamy w raporcie.

W raporcie cytuje się także publikacje z blogów i publicznych wypowiedzi Simonian, które autorzy sprawozdania określają jako potwierdzenie związków RT z władzami Rosji. Wywiad USA pisze, że rejestracja RT jako niekomercyjnej organizacji jest „sposobem na formalne odgrodzenie się od rosyjskiego rządu” i sprzyja to komunikacji z audytorium.

Odrębny rozdział poświęcony jest wpływowi RT na sieci społecznościowe. Zademonstrowano wykresy, z których płynie wniosek, że RT ma o wiele więcej wyświetleń swoich wideo na YouTube niż inne międzynarodowe stacje telewizyjne, jak Al Jazeera English, BBC World i CNN (prawie 900 milionów przeciw 700 mln BBC World, poniżej 300 mln Al Jazeery English i 125 mln CNN).

 

Źródło: pl.SputnikNews.com


Polub nas na facebooku

Oceń ten artykuł
(7 głosów)



Ostatnio zmieniany Wtorek, 10 styczeń 2017 18:57
alexjones.pl Informacje ze świata Polityka na świecie "Rosyjska ingerencja w amerykańskie wybory" - wywiad USA przedstawia raport