alexjones.pl Technologia i nauka Kosmos Odkryto drugą Ziemię w sąsiedztwie Układu Słonecznego
Kategoria: Kosmos   Piątek, 17 listopad 2017 06:30 Autor: Andreas

Odkryto drugą Ziemię w sąsiedztwie Układu Słonecznego

Odkryto drugą Ziemię w sąsiedztwie Układu Słonecznego Wizja artystyczna - źródło: ESO/M. Kornmesser

Stephen Hawking z pewnością będzie zadowolony gdy się dowie, że naukowcy odkryli w naszym najbliższym sąsiedztwie planetę przypominającą Ziemię. Ten brytyjski astrofizyk jest zwolennikiem kolonizacji obcych światów. Tak się składa, że Ross 128 b to planeta skalista, na której mogą istnieć idealne warunki dla powstania i utrzymania życia.

"Druga Ziemia", odkryta dzięki instrumentowi naukowemu HARPS, znajduje się 11 lat świetlnych od nas a w skali kosmicznej jest to bardzo niewiele. Co prawda Ross 128 b jest nieco dalej od planety ziemiopodobnej Proxima Centauri b, ale wydaje się najbardziej atrakcyjnym obiektem dla dalszych badań.

Wizja artystyczna - źródło: ESO/M. Kornmesser

Ross 128 b jest około 35% masywniejsza i posiada zbliżone rozmiary do Ziemi. Orbituje wokół czerwonego karła w bliskiej odległości - jeden rok na Ross 128 b trwa około 240 ziemskich godzin. Egzoplaneta przyjmuje około 38% więcej promieniowania niż Ziemia, dlatego przypuszcza się, że warunki na jej powierzchni mogą być umiarkowane, a temperatura może wahać się w przedziale od -60 do 20 stopni Celsjusza.

Naukowcy nie wiedzą jeszcze jakie warunki atmosferyczne panują na "drugiej Ziemi" i to będzie przedmiotem kolejnych badań. Może się okazać, że Ross 128 b jest przyjazna niczym Ziemia, albo skrajnie niebezpieczna jak Wenus. Dzięki przyszłym obserwacjom dowiemy się jakie są szanse na istnienie życia na egzoplanecie Ross 128 b i czy istnieją tam ślady wody w stanie ciekłym.

Źródło: zmianynaziemi.pl