alexjones.pl Technologia i nauka Kosmos Studia magisterskie z medycyny kosmicznej na MGU
Kategoria: Kosmos   Środa, 07 marzec 2018 08:35 Autor: Andreas

Studia magisterskie z medycyny kosmicznej na MGU

MSK/ISS MSK/ISS Wikimedia Commons Public Domaine

Sputnik już wcześniej poruszał temat zawodów przyszłości. Niektóre z nich są związane z rozwojem branży kosmicznej i nauk stosowanych. Na przykład, aby udać się w podróż na pokładzie stacji kosmicznej jako lekarz, już teraz można złożyć dokumenty na studia magisterskie na Moskiewskim Uniwersytecie Państwowym!

Od 2017 roku uczelnia posiada wydział studiów kosmicznych. Jego pracownicy twierdzą, że rektor MGU Wiktor Sadowniczy i kosmonauta Władimir Sołowjew już dawno wpadli na pomysł stworzenia nowej struktury, która przygotowywałaby specjalistów zajmujących się wpływem lotów kosmicznych na organizm człowieka.

Wcześniej  Centrum Wyszkolenia Kosmonautów im. J. Gagarina w Gwiezdnym Miasteczku opracowało i zaktualizowało trzy standardy: dla kosmonauty testera, specjalisty ds. szkolenia kosmonautów i specjalisty ds. technicznego przygotowania kosmonautów. To doświadczenie bardzo przydało się podczas tworzenia wymogów zawodowych programu moskiewskiego uniwersytetu. Wynika z nich, że specjalista ds. badań biomedycznych powinien potrafić przeprowadzać badania naukowe w zakresie wpływu symulowanych i realnych warunków lotów kosmicznych na organizm człowieka i żywe organizmy, analizować kwestie dotyczące pracy, wypoczynku i odżywiania kosmonautów oraz być w stanie zoptymalizować ich wypoczynek.

MGU już zawarł wstępne umowy z potencjalnymi pracodawcami, którzy są gotowi zatrudnić absolwentów nowego wydziału. Obecnie, na przykład, prowadzone są rozmowy z jedną z kluczowych platform w tej branży, a mianowicie Instytutem Problemów Medycznych i Biologicznych Rosyjskiej Akademii Nauk. Na te studia magisterskie nie będzie przeprowadzony specjalny nabór – mają one przyciągnąć licencjatów interesujących się medycyną kosmiczną.

(1 głos)