alexjones.pl Technologia i nauka Kosmos Na Księżycu mogło istnieć życie?
Kategoria: Kosmos   Środa, 25 lipiec 2018 08:04 Autor: Andreas

Na Księżycu mogło istnieć życie?

Na Księżycu mogło istnieć życie? Artur Malinowski/Flickr/CC BY 2.0

Astrobiolodzy z Uniwersytetu stanu Waszyngton doszli do wniosku, że na Księżycu mogło istnieć życie.

Naukowcy są przekonani, że istniejących danych wystarczy, by z pewnością mówić o sprzyjających warunkach na ciele niebieskim, które panowały miliardy lat temu. Artykuł został opublikowany w czasopiśmie Astrobiology. Streszczenie wyników badań czytamy w komunikacie prasowym na Phys.org.

Według słów specjalistów po ukształtowaniu się satelity Ziemi z odłamków ponad 4 mld lat temu z jego środka wydostawały się duże ilości gorących gazów, w tym para wodna. Proces degazacji prawdopodobnie doprowadził do pojawienia się zbiorników wodnych na powierzchni ciała niebieskiego i stworzył gęstą atmosferę.

Takie warunki panowały na Księżycu 3,5 mld lat temu, podczas zwiększonej aktywności wulkanicznej.

Wnioski opierają się na wynikach obserwacji spektrograficznych przeprowadzonych w latach 2009-2010 przez sondy orbitalne Chandrayaan-1 i LCROSS, które pokazały, że w skałach księżycowych i regolicie są obecne molekuły wody. Na powierzchni ciała niebieskiego także występują duże ilości lodu wodnego (około miliarda ton) znajdującego się na dnie kraterów. Istnieją dowody na to, że wodę zawiera też płaszcz satelity.

Badacze uważają, że molekuły biologiczne, które stały się podstawą hipotetycznych żywych organizmów (takich jak bakterie) zostały przyniesione na Księżyc przez komety i asteroidy lub mogły trafić tam z Ziemi, która również była intensywnie bombardowana przez meteoryty.

(1 głos)

Ostatnio zmieniany Środa, 25 lipiec 2018 08:47
alexjones.pl Technologia i nauka Kosmos Na Księżycu mogło istnieć życie?