alexjones.pl Technologia i nauka Kosmos W atmosferze Jowisza i Saturna odkryto diamenty
Kategoria: Kosmos   Piątek, 11 październik 2013 10:58 Autor: admin

W atmosferze Jowisza i Saturna odkryto diamenty

Jowisz Jowisz foto: Wikimedia Commons

Amerykańscy astronomowie uzyskali nowe dane z których wynika, że w dolnej warstwie atmosfery Jowisza i Saturna prawdopodobnie znajdują się ogromne diamenty. Co więcej, podejrzewa się iż w górnych warstwach dochodzi do opadów diamentowych deszczów.

Badanie zostało przeprowadzone przez naukowca planetarnego Monę Delitsky z California Specialty Engineering (CSE) z Kalifornii oraz Kevina Bainesa z Uniwersytetu w Wisconsin-Madison a sama wiadomość została opublikowana 9 października przez urzędników z CSE.

Częste i silne burze występujące na obu planetach powodują iż węglowodory pod wpływem szczególnej kombinacji temperatur i ciśnień zamieniają się w mikroskopijne diamenty, które następnie spadają w formie deszczu, kierując się w stronę jądra planety. Tam zamieniają się w ciecz a jej część wraca z powrotem do atmosfery zamieniając się w diamenty.

Naukowcy dotychczas uważali, że diamenty w formie stałej nie mogą występować w atmosferze Jowisza i Saturna ze względu na zbyt wysoką temperaturę. Jak dotąd podejrzewano ich istnienie w jądrach Neptuna i Urana. Jeśli robotyka rozwinie się na wystarczająco wysokim poziomie, ludzkość zapewne będzie próbowała wydobywać diamenty z atmosfery Jowisza lub Saturna.

Źródło artykułu: zmianynaziemi.pl